آب شیرین کن

تولید کننده دستگاه های آب شیرین کن

آب شیرین کن

تولید کننده دستگاه های آب شیرین کن

کارگردانی - سلسله مباحث کارگردانی از دیدگاه ریاضی

تاریخ سینما | چگونه کارگردان شدم

به طور خیالی بالاترین بحران های وجدانی را بگذراند، به طور خیالی کارل مور دست و دل باز باشد و بتواند در حالی که یگانگی اش با پرسوناژ نمایش او را از بار غرایز پست خودش رها کرده، همراه فاوست به یک حکیم، با موسل اورلئان به یک شخص مرموز، با رومئو به یک عاشق، با کنت ریزور به یک وطن پرست تبدیل شود و به لطف وساطت کارنو، براند، زومر، و یا هاملت شهزاده دانمارکی، از تمامی مسائل درونی خویش خلاص گردد. تصویر اسحاق نیوتون در حالی که به سقوط یک سیب می اندیشید و بسی استنتاج و نتیجه و قانون آز آن فراهم می کند همیشه محسورم کرده است، محسور تا بدان حد که با مجبور کردن الکساندر نوسکی (1) این قهرمان دوران گذشته باینکه اساس ما نور جنگی خود را در نبرد پپپوس، از داستان قدیمی موش کوچک و خرگوش که ایگناس مهمانخانه دار برایش می گوید اخذ کند سیبی کاملاً نظیر سیب نیوتون هدیه اش کردم.

و به خصوص همزمان بودن این جریان بود که بیشتر مرا به شگفت آورد و حالا به یاد ندارم این حالت تقلیدی نمایش شامل اشیاء بی حرکت هم بود یا نه، چنانکه تولستوی در مورد خدمتکاری که هنگام بیان یک داستان با حالت چهره اش موفق می شد حتی اشیاء را هم مجسم کند، گفته است. تماشاچی بالغ با خودداری بیشتری حرکات هنرپیشگان را تقلید می کند ولی به همین دلیل باید با شدتی بیشتر و به طور خیالی – یعنی بدون تظاهر مجسم خارجی و بدون عمل بدنی واقعی – تسلیم هماهنگی مجموع شگفت انگیز بزرگی و قهرمانی بشود که نمایش برایش فراهم می کند. با وجود اعلامیه ها و با آنکه کلمه «اثر» را تکفیر کرده اند تا «کار» را جانشین اش سازند و در عین ریشخند کردن «طرز بنا» که دارد «تجسم بخشی» را در انگشتان استخوانی اش خفه می کند، از سرمستی که در این دوره هست، اثر زاده می شود.

چون غیر عادی بودن این طرز اندیشه بود که بعدها در کشف طبیعت مونتاژ کمک کرد و به من فهمانید که این عبارت از سیر طبیعی یک منطق حسی و درونی است و متفاوت با آن چیزی است که منطق می نامیم، در راه جستن به مرموز ترین رشته های طریق هنرم کمک ام کرد. و چون مغلوب شهزاده ای شدم سر فریفتن اش را داشتم و «سوختم از آتشی که نیافروختم» هنگامی که برای یکی دو روز اجازه یافتم در اطاق کارم بنشینم و دو سه فکر کوچکی را یادداشت کنم که موافق طبیعت مرموز آن بود، گویی دنیا را به من دادند. در همه جا فعالیت تب آلود و با شکوه آفرینندگی «سالهای بیست» در جوش است و به صورت جنون نسل جوان درمی آید، جنونی از غرایب و تهور و لجام گسیخته که با میلی بسیار شدید مایل است وجود خود را با تصاویر نو و با وسایلی نو بازگو کند.

از انرژی خورشید چه استفاده هایی میشود

ایجاد لینکهای جدید خورشید دیگهای خورشیدی علوم طبیعت > فیزیک > الکتریسیته و مغناطیس > الکتریسیتهعلوم طبیعت > فیزیک > فیزیک نوین > انرژیعلوم طبیعت > فیزیک > نجوم و اختر فیزیک > فیزیک فضا (cached) va li es = ew A ay("واژه&zw j;نامه", "*واژگان انرژی", "*واژگان فیزیک جو", "*واژگان فیزیک فضا", "*واژگان هواشناسی", "مقالات مرتبط", "*انرژی خورشیدی", "*ایستگاه فضایی", "*ایستگاه فضایی میر", "*رصدخانه فضایی", "*پروازهای فضایی", "*فتو ولتائیک", "*ماهواره&zw j;ها", "*ماهواره&zw j;های مخابراتی", "*کاربردهای انرژی خورشیدی", "*کوره آفتابی", "*کمربند تشعشعی زمین", "*گردش جهانی جو", "*چگونگی تعیین دمای خورشید", "کتابهای مرتبط", "*کتابهای انرژی", "*کتابهای فیزیک فضا", "*کتابهای فیزیک جو", "*کتابهای هواشناسی", "انجمن نجوم", "*سوالات و نظرات خود را اینجا مطرح کنید.

دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی

گروه مهندسی مالی دانشگاه خوارزمی در افق ۵ ساله آتی، در صدد است تا با جذب اعضاء هیئت علمی توانمند و تقویت زیرساخت­ های سخت­ افزاری و نرم­افزاری، به عنوان قطب اول مهندسی مالی در کشور شناخته شده و در زمینه ­های آموزشی و پژوهشی، به جایگاه ممتاز در بین دانشگاه­ های منطقه خاورمیانه و مطرح در سطح بین المللی دست یابد. دوره کارشناسی ارشد مهندسی مالی، یک دوره دوساله شامل ۴ نیمسال و مشتمل بر ۳۲ واحد درسی است که این دروس شامل ۱۲ واحد دروس اصلی، ۱۲ واحد دروس اختیاری، ۲ واحد سمینار و ۶ واحد پایان نامه و البته تعدادی دروس جبرانی به اقتضا شرایط دانشجوی ورودی می­باشد. در واقع رشته مهندسی مالی را می توان ترکیبی از علوم زیر به حساب آورد: ریاضیات مالی - ریاضیات کاربردی - علوم کامپیوتر - فن آوری اطلاعات - انبارش داده های مالی محاسبات رایانه ای مالی - مدیریت مالی و مخاطره(ریسک).

در واقع رشته مهندسی مالی را می توان ترکیبی از علوم ریاضیات مالی - ریاضیات کاربردی - علوم کامپیوتر - فن آوری اطلاعات - انبارش داده های مالی محاسبات رایانه ای مالی - مدیریت مالی و مخاطره(ریسک) به حساب آورد. برای پذیرش در این رشته، دارابودن مدرک کارشناسی از رشته های مهندسی یا علوم پایه و دارا بودن مدرک لیسانس با سابقه ۴ سال کار در این زمینه علاوه بر پذیرش در آزمون ورودی لازم است. این اهداف با فراگیری فنون مهندسی مالی در زمینه طراحی ابزارهای مالی جدید(مهندسی اوراق بهادار)، مدیریت و مهندسی نقدینگی و مدیریت ترازنامه توسط مهندسان مالی محقق می گردد. این اهداف با فراگیری فنون مهندسی مالی در زمینه طراحی ابزارهای مالی جدید(مهندسی اوراق بهادار)، مدیریت و مهندسی نقدینگی و مدیریت ترازنامه توسط مهندسان مالی محقق می گردد.

مهندسی مالی عبارتست از طراحی، توسعه و نوآوری در ابزار و سیستم های مالی و ارائه راه حل های خلاق برای حل مشکلات و مسایل مالی و کاهش ریسک در جهت افزایش ارزش شرکت ها. تفاوت عمده و مهم این رشته با مدیریت مالی در تمرکز ان بر کاربرد تحلیل­های ریاضی در حوزه مالی است که فقدان آن در دوره مدیریت مالی موجود در کشور احساس می­شود. عبارتست از طراحی، توسعه و نوآوری در ابزار و سیستم های مالی و ارائه راه حل های خلاق برای حل مشکلات و مسائل مالی و کاهش ریسک در جهت افزایش ارزش شرکت ها. - صنایع بانکداری خصوصاً بانکداری بین المللی به عنوان کارشناس مهندس مالی جهت تعیین و انتخاب پروژه های سرمایه گذاری و کاهش ریسک مالی.

اعتراض به سبک «ملاقلی پور»؛ سلبریتی‌ها در سینمای ایران چه می‌کنند؟

البته فیلمسازان بزرگی مانند هیچکاک و فورد همواره تکلیف‌شان مشخص بوده و کسی جرئت نداشت به آن‌ها بگوید، موجودات به درد نخور! اما درباره دیگر کارگردانان همواره این ذهنیت وجود داشته که در میانه فیلم می‌توان کارگردان را تغییر داد و خیلی هم کیفیت کار تغییر نکند، اگر تهیه‌کننده، تهیه‌کننده خوبی باشد. علم‌الهدی در آغاز درباره شرایط تولد سلبریتی‌ها در دهه ۹۰ گفت: بحث شبکه‌های اجتماعی سازوکار اطلاع‌رسانی را به‌طور کامل بهم ریخته است و با توجه به نبود محدودیت و ممیزی، بسیاری بازیگران به سمت سلبریتی‌شدن رفتند و مسائلی را دنبال کردند که به تعبیری «لایک‌خور» شان بالا برود.

کار به جایی رسید در آن سال، خانم معتمدآریا که جزو هیأت داوران بود، بعدها فیلم «مجنون» را می‌بیند و می‌رود با هیأت انتخاب دعوا می‌کند که براساس چه مبنایی این فیلم را کنار گذاشتید؟ برآیند جریان‌های قدرت در سینمای ایران از آن مقطع می‌خواهد ملاقلی‌پور در سینما دیده نشود. محمد بهشتی که آن زمان مسئول بنیاد فارابی بود، به ملاقلی‌پور گفت من مخالف ساخت این فیلم نیستم اما می‌ترسم بعد از دو فیلم «افق» و «پرواز در شب»، با این فیلم (مجنون) چگونه می‌خواهی پاسخ منتقدانت را بدهی؟ فیلم ساخته می‌شود و همین اتفاق هم رخ می‌دهد. علم‌الهدی در بخش دیگر گفت: بارها دیده‌ایم هنرپیشه‌ای در یک سال ۴ فیلم بازی کرده و هیچیک هم فروش خوبی نداشته اما همچنان برای فیلم پنجم رقم نجومی می‌دهد! این نشان‌دهنده یک بیماری در سینمای ایران است که عامل اصلی آن هم تهیه‌کنندگان هستند.

تعامل کارگردان با دیگر عوامل پشت دوربین مانند مدیر فیلمبرداری از نکات دیگری بود که افخمی درباره آن نکاتی را مطرح کرد و گفت: کارگردانی که در مواجهه با پیشنهادات، این سوال را از خود بپرسد که پس من چه کاره‌ام، خودش را از یک فرصت محروم کرده است. علم‌الهدی با تأکید بر ظرفیت اطلاع‌رسانی شبکه‌های اجتماعی گفت: همچنان تلویزیون رده اول اطلاع‌رسانی در حوزه سینما را دارد و همین سال گذشته داشتیم فیلم‌هایی را که به دلیل عدم تبلیغات درست تلویزیونی، نتوانستند در گیشه موفق باشند. عبدالعلی‌زاده در بخش دیگر گفت: ملاقلی‌پور خودش تأکید داشت که به‌دنبال واقعیت‌های اجتماعی است و می‌گفت اگر یکی از ارکان جامعه ما در سال‌های بعد از انقلاب عدالتخواهی باشد، این آرمانگرایی با منطق و اصولگرایی محقق می‌شود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.